Algemene voorwaarden
Algemene verkoopsvoorwaarden.
- overeenkomst
- Het plaatsen van een bestelling of het verrichten van een aankoop bij Atelier Bloem houdt in dat de klant akkoord gaat met de algemene verkoopsvoorwaarden.
- Als er door de klant opdracht gegeven wordt aan Atelier Bloem om artikelen te leveren, dan is er sprake van een overeenkomst die wettelijk bindend is (koop op afstand)
- De wettelijke garantietermijn is van toepassing.
- producten
- De artikelen die te koop worden aangeboden op deze webshop zijn ook fysiek aanwezig in onze winkel. Wij behouden ons het recht om, bij gelijktijdige interesse voor éénzelfde product, voorrang te verlenen aan de winkelklant.
Zou het artikel gelijktijdig aangekocht zijn door een online klant, dan bestellen wij, waar mogelijk, het artikel opnieuw bij de leverancier.
Indien dit niet mogelijk blijkt te zijn, nemen wij direct contact met u op. U wordt voor de respectievelijke goederen uiteraard onmiddellijk terugbetaald.
- Niettegenstaande Atelier Bloem probeert zo getrouw mogelijk de producten weer te geven, kan er altijd een kleine afwijking zijn betreffende kleur en afmetingen. Dit kan echter geen aanleiding zijn tot een schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst. Twijfelt u over een kleur, afmeting, ... neem gerust met contact op via [email protected].
- Atelier Bloem garandeert dat de goederen in goede en correcte staat verzonden worden met Bpost, dit gebeurt binnen de 3 werkdagen na ontvangst van de aankoopsom door Atelier Bloem Voor vermissing, beschadiging of andere problemen tijdens verzending zijn we niet aansprakelijk. Goederen kunnen ook altijd afgehaald worden in de winkel.
- prijzen
- Alle prijzen zijn vermeld in Euro (incl. BTW), verzendingskosten niet inbegrepen.
- Alle prijzen op AtelierBloem.be zijn onder voorbehoud van druk- en/of zetfouten. Voor de gevolgen van deze fouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard, de verkoper heeft het recht om aankopen van verkeerd geprijsde artikelen te annuleren.
- Indien na een bestelling blijkt dat een artikel afgeprijsd wordt, is AtelierBloem.be niet aansprakelijk tot het terugbetalen van het prijsverschil.
- De artikelen worden geleverd op het doorgegeven leveringsadres. Foutieve leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van de consument en kan voor extra verzendkosten zorgen voor de consument.
De verzendkosten worden duidelijk en apart opgegeven bij het overzicht van de bestelling, alsook het leveringsadres.
- betaling
- Veilig betalen
Wij bieden de volgende betalingsmethode: Paypal en overschrijving. Uw bestelling dient direct te worden betaald.
Wij maken gebruik van een streng beveiligde betalingsomgeving van Paypal. Deze Payment Provider verzorgt de veilige afhandeling van de transacties. Uw gegevens worden gecodeerd verstuurd via een beveiligde lijn. Als we uw betaling goed ontvangen hebben, gaan we uw bestelling zo snel mogelijk verwerken.
Indien de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van uw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
- klachten
- Alle klachten i.v.m. de levering, kwaliteit, hoedanigheid van het artikel of iedere andere klacht zullen door AtelierBloem.be in behandeling worden genomen.
- De klant dient steeds de klacht schriftelijk te melden via [email protected]
- We proberen alle klachten binnen de 10 werkdagen te behandelen en de klant hier ook schriftelijk van op de hoogte te brengen.
- Mocht u desondanks toch niet tevreden zijn kan u steeds klacht indienen bij de ongeschillenbeslechting via het ODR platform.
- overmacht
- In geval van overmacht is AtelierBloem.be niet gehouden zijn verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.
Overmacht is in elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie- )netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, ...
- retourneren
- Indien de bestelling niet aan uw verwachtingen voldoet dan kan je je pakket terugsturen binnen de 14 dagen. Enkel indien de goederen onbeschadigd, onbevuild, volledig en in de originele verpakking terug bezorgd wordt, kan de retour aanvaard worden. Terugbetaling gebeurt binnen de 7 werkdagen na ontvangst van de retour. (excl. verzendingskosten)
- overeenkomstig met art VI.53 WER kan de consument het herroepingsrecht uitoefenen door binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering, de verkoper schriftelijk op de hoogte te brengen dat hij afziet van de aankoop, dit zonder betaling van een boete en zonder motivering. Atelier Bloem zal uiteraard het bedrag van de geretourneerde goederen terugstorten, met uitzondering van de verzendingskosten. (standaardformulier )